sobota, 4 sierpnia 2018

15 Filmów ze szkołą w tle

15 Filmów ze szkołą w tle


Miejsc przez które bohaterowie filmów się przeplatają jest cała masa. Z własnego nastoletniego doświadczenia jednak wiem, że nawet te najbardziej banalne są czasem najlepsze, a w tym wypadku jest to szkoła! Miejsce tak proste, a tak naprawdę można w nim historie przeprowadzić na tysiące sposobów... Dlatego właśnie wybrałam dla was zestawienie 15 filmów właśnie z tą placówką w tle. Kto wie, może z którymś z nich się utożsamicie. W każdym, bądź razie mam nadzieje, że znajdziecie coś dla siebie.






Cudowny chłopak
Film opowiada historie młodego chłopca Auggiego, który ma zdeformowaną twarz. Chociaż na początku nie przywiązuje do tego dużej wagi, to jednak wszystko się zmienia po jego pierwszych dniach w szkole.

Reżyseria: Stephen Chbosky
Gatunek: dramat,familijny komedia
W rolach głównych: Julia Roberts, Owen Wilson, Jacob Tremblay oraz Izabela Vidovic
Rok produkcji: 2017

Poruszający i przepiękny. Idealnie trafił w moje serce.





Obdarowani
Film przedstawia niesamowicie utalentowaną dziewczynkę w dziedzinie przerażającej większości uczniów, czyli matematyce. Mieszka ona sama wraz z wujkiem, jednak kiedy jej talent się ujawnia zaczyna on mocno komplikować sprawy rodzicielskie.

Reżyseria: Marc Webb
Gatunek: Dramat
W rolach głównych: Chris Evans oraz Mckenna Grace
Rok produkcji: 2017

Warto obejrzeć chociażby dla samego świetnego duetu aktorów.








High School Musical 
Szkolna gwiazda koszykówki oraz nowa uczennica, biorą udział w przesłuchaniu do szkolnego musicalu.

Reżyseria: Kenny Ortega
Gatunek: Musical 
W rolach głównych: Zac Efron, Vanessa Hudgens, Ashley Tisdale, Lucas Grabeel, Corbin Bleu, Moinque Coleman
Rok produkcji: 2006

Film sam w sobie jest klasyką i chociaż nie należy on do najbardziej wybitnych, to mimo wszystko serdecznie polecam, bo powinniście się przy nim dobrze bawić! Przy nim jak i przy dwóch jego kolejnych częściach.




Zła kobieta
Historia kobiety, która nauczycielką w zasadzie nie została z wyboru, a jej sposoby nauczania są wręcz absurdalne. Kobieta w przerwach od pracy szuka zamożnego faceta, aby jak najszybciej pozbyć się tej roboty.

Reżyseria: Jake Kasdan
Gatunek: Komedia
W rolach głównych: Cameron Diaz, Lucy Punch, Jason Segel oraz Justin Timberlake
Rok produkcji: 2011

Cameron Diaz standardowo świetna. Muszę przyznać, że kobieta nieźle odnalazła się w tej roli.





Wredne dziewczyny
Po latach nauczania w domu Cady zaczyna naukę w normalnej szkole.

Reżyseria: Mark Waters
Gatunek: Komedia obyczajowa
W rolach głównych: Lindsay Lohan, Rachel McAdams
Rok produkcji: 2004

Będę szczera- niewiele pamiętam z tego filmu, ale jest on swojego rodzaju klasykiem, który większość z nas zapewne chociaż raz obejrzał.








Charlie
Nieśmiały chłopak zaczyna naukę w liceum, w którym szybko zaprzyjaźnia się z uczniami z ostatniej klasy.

Reżyseria: Stephen Chbosky
Gatunek: Melodramat
W rolach głównych: Logan Lerman, Emma Watson, Ezra Miller
Rok produkcji: 2012

Film głównie obejrzałam dla Emmy i nie zawiodłam się. Pozycja naprawdę idealna dla fanów aktorki oraz gatunku filmu.







17 Again
Nie zachwycony Mike z swojego aktualnego życia marzy, aby cofnąć czas. Niespodziewanie jego życzenie zostaje spełnione i mężczyzna budzi się w ciele 17latka.

Reżyseria: Burr Steers
Gatunek: Komedia
W rolach głównych: Zac Efron, Matthew Perry, Leslie Mann
Rok produkcji: 2009

Młodziutki Zac Efron, który aż przyciąga do ekranu, a fakt, że jego starszą wersje gra Matthew  Perry, aż powoduje uśmiech na twarzy.





Stowarzyszenie Umarłych Poetów
Nauczyciel języka angielskiego John Keating w elitarnej szkole średniej, stara się przekonać uczniów do poezji wpajając im przy tym idee carpe diem.

Reżyseria: Peter Weir
Gatunek: Dramat
W rolach głównych: Robin Williams, Robert Sean Leonard, Ethan Hawke
Rok produkcji: 1989

Klasyk nad klasykami, który jeszcze w gimnazjum pokazała mi nauczycielka języka polskiego na jednej z swojej lekcji. Pozycja obowiązkowa chociażby ze względu na wspaniałego Robina Williamsa.




Dziewczyna i chłopak - Wszystko na opak

Juli i Bryce są sąsiadami od wielu lat i chociaż początkowo nic na to nie wskazuję to tę dwójkę łączy coś niewyobrażalnie silnego.

Reżyser: Rob Reiner
Gatunek: Dramat, Komedia oraz Romans
W rolach głównych: Madeline Carroll, Callan McAuliffe
Rok produkcji: 2010

Kolejna produkcja, którą oglądałam jakiś czas temu i naprawdę niewiele pamiętam...





Piękne istoty
Film na podstawie książki o tym samym tytule. Nastolatek poznaję dziewczynę Lenne Duchannes, która jak się okazuje jest bardzo wyjątkowa.

Reżyseria: Richard LaGravenese
Gatunek: Fantasy, Melodramat
W rolach głównych: Alden Ehrenreich, Alice Englert, Jeremy Irons
Rok produkcji: 2013

Jeżeli mam być szczera to film jest naprawdę mocno średni, a jedyne co go ratuje to momentami obsada. Jak dla mnie możecie go sobie pominąć




Ósmoklasiści nie płaczą
Niezwykle wzruszający film opowiadający historie 12 latki, która pomimo zachorowania wciąż nie traci nadziei.

Reżyseria: Dennis Bots
Gatunek: Dramat
W rolach głównych: Hanna Obbeek oraz Nils Verkooijen
Rok produkcji: 2012

Na filmie wyłoniłam tysiące łez.








LOL
Film opowiada historie Loly, która zaczyna przeżywać swoje pierwsze związki, rozstania oraz przyjaźnie.

Reżyseria: Lisa Azuelos
Gatunek: Dramat, Komedia, Romans
W rolach głównych: Miley Cyrus, Demi Moore, Ashley Greene, Douglas Booth
Rok produkcji: 2012

Lekki, przyjemny film oraz piękna Miley Cyrus







Szkoła uczuć
Historia opowiadająca o dwójce zakochanych. Landon- popularny, pochodzący z bogatej rodziny chłopak oraz Jamie- nieśmiałej córce pastora

Reżyseria: Adam Shankman
Gatunek: Melodramat
W rolach głównych: Mandy Moore, Shane West
Rok produkcji: 2002

Film ma mnóstwo zwolenników, chociaż mnie osobiście on, aż tak bardzo nie urzekł






Klub winowajców
Pięcioro uczniów pochodzących z różnych "grup" w szkole spędza razem w ramach kary sobotę w szkole.

Reżyseria: John Hughes
Gatunek: Dramat, Komedia
W rolach głównych: Emilio Estevez, Anthony Michael Hall, Judd Nelson, Molly Ringwald oraz Ally Sheedy
Rok produkcji: 1985

No cóż mogę powiedzieć... Klasyk nad klasykami.






Sztuka dorastania
George to nastoletni chłopak, który uwielbia sztukę, a poznanie Sally powoduję u niego ogromną motywacje do spełniania marzeń.

Reżyseria: Gavin Wiesen
Gatunek: Melodramat
W rolach głównych: Emma Roberts oraz Freddie Highmore
Rok produkcji: 2011

Muszę przyznać, że kilka lat temu film mnie kompletnie zauroczył. Ciekawa jestem czy znowu wywołał by u mnie tak pozytywne emocje.









To już koniec mojego zestawienia. Mam nadzieję, że któraś z pozycji was choć trochę przyciągneła do obejrzenia.

21 komentarzy:

  1. ojeju, cudowny chłopak - byłam na tym filmie w kinie! - ekstra! mega polecam :D
    www.czynnikipierwsze.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film od razu trafił do listy moich ulubionych! Dalej nie mogę wyjść z zachwytu jak bardzo zawładnął on moim sercem <3

      Usuń
  2. szkołę uczuć oglądałam i mogę serdecznie polecić każdemu kto lubi dobry film na który uroni łezkę :)
    pozdrawiam
    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, film idealny aby uronić łezkę :”)

      Usuń
  3. Z wymienionych filmów oglądałam jedynie High school musical i LOL. Z chęcią zobaczę pozostałe :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. super post! większość z tych filmów oglądałam i często do nich powracam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo się cieszę bo sporo z nich to moje perełki, które wręcz uwielbiam ;D

      Usuń
  5. Widziałam sporo z tych filmów i uważam, że są świetne. Na mojej liście "do obejrzenia" znajdują się obdarowani, ale jakoś nie mogę się za ten film zabrać, choć wydaje się być świetny :)

    Zapraszam również do mnie! -KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obdarowanych ja osobiście głównie obejrzałam dla Evansa i nie zawiodłam się! Naprawdę przyjemny film :)

      Usuń
  6. Oprócz high school musical i szkoły uczuć nie oglądałam nic więcej :D Filmów z wątkiem szkoły jest na prawdę masa, ja niedawno oglądałam taki, co prawda na zajęcia na uczelni, aczkolwiek średnio przypadł mi do gustu. Film bodajże nazywał się KLASA i przedstawiał wlasnie rolę nauczyciela i uczniów, ale nie jest to nic rozbudowanego.

    http://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj tak jest to tak rozbudowane miejsce, że jak w poście wspominałam historie w nim można poprowadzić na tysiące sposobów.
      Serdecznie zapraszam do zapoznania się z cudownym chłopakiem -jak dla mnie jeden z najlepszych filmów tego roku.

      Usuń
  7. Widziałam większość tych filmów, ale parę pozycji mnie zaciekawiło plus przypomniałam sobie o tych zapomnianych, dlatego dzięki Tobie mam co robić przez najbliższe wieczory haha

    Personalna Galaktyka Absurdu
    Koreańskie Pogaduchy- blog o Korei Południowej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to słyszeć! I życzę miłego ogladania!

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy blog :) Gratulację

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam w kinie na Cudownym chłopaku i bardzo mi się podobał :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Filmy że szkoła w tle zawsze cieszyły się i nadal cieszą się dużym zainteresowaniem. Czemu? Nie wiem może dla tego, że każdy lubi powspominać sobie ale obejrzeć film z taką 'idealna' szkołą do której chciałby chodzić. Muszę przyznać, że wybrałaś same perełki jeśli chodzi o filmy z tej kategorii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć! Sama nie wiem co ta szkoła ma w sobie, że uwielbiam oglądać w niej bohaterów filmu. Wydaję mi się, że wynika to z tego, że po prostu ciekawi mnie jak inni radzą sobie z tym właśnie miejscem :P

      Usuń