niedziela, 9 grudnia 2018

Azyl- recenzja #24

Azyl- recenzja


Film opowiada nam o niezwykle poruszającej historii na faktach. Przedstawia nam ona Państwo Żabińskich, którzy podczas trwania II wojny światowej starali się uchronić jak najwięcej żydów oraz zwierząt.

Przyznam szczerze, że o filmie wcześniej nie słyszałam. Dowiedziałam się o nim dopiero spoglądając na Chastain filmografie, a fakt że film jest stricte związany z naszym krajem, od razu mnie do siebie przyciągnął. Nie wiem czemu, aż tyle zwlekałam z obejrzeniem go. Mimo wszystko dzisiaj, kiedy to w końcu zrobiłam. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że było warto.


Wiem, że znajdą się osoby mówiące, że skoro bohaterowie są Polakami, to czemu są zagrani przez amerykanów lub czemu film opowiada o okupowanej Warszawie, a był kręcony w Czechach. Nie zagłębiałam się w to do końca, ale z tego co pamiętam, to promocja w Polsce tego filmu była całkiem niezła!
Aktorzy jak dla mnie tak czy siak odwalili kawał dobrej roboty. Tutaj w szczególności muszę bić brawa dla Jessici, która po raz kolejny pokazuję klasę! 
Po raz następny widzę ją w innej roli niż zwykle i to mi jak najbardziej pasuje!


Sama fabuła przedstawiona jest świetnie, a muzyka również w odczuwaniu emocji na ekranie również robi swoją robotę.

Jedyne do czego mogę się lekko przyczepić to do bohaterów. Tzn. z góry mamy rozpisane, którzy to Ci dobrzy, a którzy źli. Nic w zasadzie do tego nie mam, ale wolałabym jakiegoś większego urozmaicenia. Chociaż muszę przyznać, że jedną sceną  twórcy mnie pozytywnie zaskoczyli

Osobiście przy filmie nie uroniłam łezki, to jednak momentów na nią posiadał on dość sporo. Wiem, że film jest dostępny z dubbingiem. Mimo wszystko zachęcam do obejrzenia go z napisami, czy w oryginalnej wersji. Dubbingiem nigdy fanem nie byłam. No chyba, że mówimy tutaj o bajkach. Jeżeli o nie chodzi, to rzadko oglądam w innej wersji. Tutaj jednak wsłuchiwanie się i odszukiwanie w tle polskich dialogów naprawdę przynosi radość. Szczerze zachęcam! :D

Film oceniam 8/10. Jest naprawdę dobry. Nie jest on może najwybitniejszym, ale do tych dobrych z pewnością mogę go zaliczyć.

Podstawowe informacje:

Azyl
(2017)

Czas trwania: 2godz. 6min.
Reżyseria: Niki Caro
Scenariusz: Angela Workman

5 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o tym filmie. Chętnie obejrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tym filmie, ale wątpie że przypadł by mi do gustu. Ale sam fakt wykonania jest genialny (chodzi mi o film o Polsce z amerykańskimi aktorami)!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Przyznam, że ta właśnie mała rzecz namówiła mnie do obejrzenia tego filmu :D

      Usuń
  3. Niestety, ale nie przepadam za samą tematyką już przez co nie sięgnę po niego :)


    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń