poniedziałek, 14 stycznia 2019

Interstellar- recenzja #26

Interstellar- recenzja

Christopher Nolan ponownie wciąga nas do swojego świata tym razem filmem pod tytułem "Interstellar". Nie wiem czemu, ale dość długo zbierałam się żeby go obejrzeć. Chyba nie zaskoczę was mówiąc, że osobą która zadecydowała o tym była po raz kolejny Jessica Chastain, którą jak tylko zauważyłam w obsadzie od razu zaczęłam rozmyślać nad dniem kiedy ten film zobaczę.

Fabuła opiera się na historii Coopera, który wiedząc, że możliwość życia na ziemi za niedługo się skończy. Decyduje się polecieć z grupą innych naukowców w celu odnalezienia nowego domu dla ludzkości.

Gatunek sci-fi kochałam już w zasadzie jakoś za dzieciaka, a oglądając ten film moja miłość do niego z każdą minutą się pogłębiała. Co prawda mojemu sercu dalej najbliższe są kryminały, ale coś czuje, że właśnie sci-fi jest tuż na drugim miejscu. To jak film potrafi przenieść nas do innego świata jest wręcz niewyobrażalne.



Co mogę dobrego powiedzieć o tej produkcji? Przede wszystkim efekty specjalne! Jak dla mnie totalna miazga. Naprawdę. Oglądając ten film w zasadzie nie ma momentu, kiedy ich nie podziwiamy, a to ile one dodają nam realizmu jest wprost nie do uwierzenia. Gatunek sci-fi słynie z nich, a tutaj są one prześwietne. 

Ścieżka dźwiękowa jak dla mnie również genialna, dzięki niej w zasadzie film był w stanie dostarczyć mi tyle emocji, ile dostarczył. Nominacje do oscara za muzykę i ścieżkę dźwiękową jak dla mnie zasłużone.

Kolejnym dużym atutem filmu jest aktorstwo, które szczerze mówiąc bardzo mnie zadziwiło. Spodziewałam się, że Matthew McConaughey zagra rewelacyjnie, ale to co zobaczyłam u naprawdę młodej aktorki Mackenzie Foy, wręcz mnie onieśmieliło! Dziewczyna zagrała genialnie i życzę jej jak największych sukcesów. Coraz bardziej w związku  z nią jestem ciekawa Dziadka do orzechów w którym się pokaże. 


Na końcu może przejdźmy do finału filmu, który jak dla mnie przebił naprawdę wszystko. Totalnie się nie rozczarowałam, a zakończenie tej wspaniałej historii jak najbardziej było udane.

Film oceniam 9/10. Wydaje mi się, że ocena jest w miarę adekwatna do tego co zobaczyłam. Film jest trochę za długi, ale mi to w zasadzie nie przeszkadzało, bo sama historia mnie tak wciągnęła, że w zasadzie film mógłby być dla mnie dłuższy.



Podstawowe informacje:




Interstellar
(2014)

Czas trwania: 2godz. 49min.
Reżyseria: Christopher Nolan
Scenariusz: Christopher Nolan, Jonathan Nolan 

Produkcja: USA, Wielka Brytania












zdjęcia: Warner Bros. Entertainment Inc.

4 komentarze:

  1. Osobiście jeszcze go nie oglądałam, ale słyszałam od znajomych same dobre opinie.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    https://livetourevel.blogspot.com/2019/01/make-up-vs-no-make-up.html?m=0

    OdpowiedzUsuń
  2. Po tak zachęcającej opinii z pewnością ten film znajdzie się na mojej liście oczekujących! Jestem szczególnie ciekawa, jak wygląda w nim aktorska.
    Pozdrawiam,
    https://www.monabednarska.com/

    OdpowiedzUsuń