piątek, 10 sierpnia 2018

10 Seriali o nastolatkach, które MUSISZ OBEJRZEĆ!

10 Seriali o nastolatkach, które MUSISZ OBEJRZEĆ! 

W tym zestawieniu chciałabym polecić wam 10 seriali o nastolatkach, które mnie pod jakimś względem zachwyciły. Mam nadzieję, że któryś z nich wam przypadnie do gustu i zaczniecie z nim swoją przygodę. 

CZĘŚĆ DRUGA JUŻ JEST


RUNAWAYS (2017-2019)


Runaways to serial, który premierę swoją miał w tym roku, a mimo to nie jest on jakoś bardzo popularny w Polsce. Produkcja ta oparta jest na komiksach MARVELA, co pewnie dużą część z was może zachęcić już na samym początku. Opowiada on o sześciorgu przyjaciół, których rodzice należą do jakiegoś tajnego stowarzyszenia zwanego "Pride". Zaczynają powoli rozumieć, że wśród nich nie są oni bezpieczni przez co starają się od nich uciec. 

Serial sam w sobie mnie zauroczył poczynając od oryginalnej fabuły, której w poprzednich produkcjach Marvela nie widziałam, kończąc na wspaniałym dobraniu aktorów.




RIVERDALE (2017-)


Serial znany już chyba wszystkim... Mimo wszystko nie mogłabym nie umieścić go na liście. Skupia się on na małym miasteczku zwanym "Riverdale". Pewnego dnia dochodzi w nim do morderstwa syna bogatej rodziny. Grupka przyjaciół stara się rozwiązać sprawę tej zbrodni.
Jeżeli chodzi o Riverdale, to z czystym sercem mogę polecić sezon pierwszy. Niestety drugi nie przyciągnął mnie, aż tak bardzo do siebie, bowiem wydał mi się on mocno przerysowany, a fabuła jego zaczęła wydawać mi się mocno naciągana. Mimo wszystko wydaję mi się, że serial WARTO zacząć!
Mały update po roku. Po przemyśleniu uważam, że warty uwagi jest tylko sezon pierwszy. O drugim już wspominałam, a trzeci to tragedia. Czwarty również jest porażką, dlatego dla własnego dobra - nie drążyjcie w to.





THE 100 (2014-2020)


Kolejna dość popularna produkcja licząca już 5 sezonów! P
o tym jak nuklarna wojna zniszczyła cała cywilizacje na ziemi. Ocalali poprzez statek kosmiczny ludzie zrzucają na ziemie setkę młodocianych przestępców w celu sprawdzenia czy ziemia nadaje się już do życia.
Muszę przyznać, że w serial wkręciłam się momentalnie szybko. Kocham gatunki survivalowe, a tutaj bohaterowie  już na samym początku musieli się w nim ukazać. Pierwsze dwa sezony jak dla mnie REWELACYJNE. Trzeci ma sobie sporo do życzenia, ponieważ to właśnie przy nim zrobiłam sobie przerwę z serialem na kilka miesięcy... Mimo wszystko czwarty z powrotem wraca do normy!



Teen Wolf (2011-2017)


Znacie Dylana O'Briena? A wiedzieliście może, że to właściwie przez ten serial aktor ten rozpoczął  swoją karierę? Otóż to! Właśnie po nim, powierzano mu pracę nad poważniejszymi projektami, a sam serial w późniejszych latach, dzięki niemu zdobył dużo większą popularność. Serial mimo wszystko nie skupia się na jego bohaterze-Stilesie, lecz na Scott'cie McCallu który podczas wędrówki po lesie zostaje ugryziony przez wilkołaka. Po paru dniach jednak odkrywa, że ma nadnaturalne zdolności. 
Tak wiem, opis słabo przyciągający, a początkowe efekty specjalne oraz charakteryzacje również  na początku wypadają słabo. Serial jednak pokazuję nam siłę wspaniałej przyjaźni i w zasadzie to  jest jego największy atut.

FAKING IT (2014-2016)


Tego serialu również nie mogło zabraknąć na tej liście! Liczy on zaledwie trzy sezony, ale za to są one przesiąknięte taką dawką humoru, że będziecie się śmiać naprawdę niezliczoną ilość razy. Humor w 100% trafił w mój gust i kiedy usłyszałam o jego anulacji muszę przyznać, że zrobiło mi się bardzo przykro.
Serial opowiada o dwóch przyjaciółkach Karmie oraz Abby, które pewnego dnia zostały przez pomyłkę okrzyknięte lesbijkami. Dziewczyny początkowo próbowały temu na wszystkie sposoby zaprzeczyć, lecz kiedy zrozumiały jakie im to miano dało popularność postanawiają dalej brnąć w kłamstwie.

ONE TREE HILL (2003-2012)


One Tree Hill to już kolejny serial na liście, którego zainteresowanie w Polsce jest naprawdę małe... Sama rozpoczęłam go głównie przez Sophie Bush, która w serialu gra jedną z głównych postaci. Cóż mogę rzec... Nie zawiodłam się na nim!
Produkcja ta, posiada naprawdę śwetnie rozrysowane postacie i co ciekawe, każdą tak inną,  że każdy z nas może znaleźć swojego ulubieńca. Serial opowiada o szkolnym życiu nastolatków z Tree Hill, którzy pomimo upływu wielu lat wciąż trzymają się razem.


SKAM (2015-2017)


Serial który niespełna rok temu zawładnął całym światem! Nie, nie kłamie! Poprzez tak wielką popularność serialu, zaraz po jego zakończeniu inne kraje zaczęły tworzyć remake. 
Opowiada on o trudnościach oraz codziennym życiu uczniów uczęszczających do liceum w Oslo.
Serial liczy 4 sezony z czego każdy z nich skupia się na innym bohaterze serialu. 


Słodkie kłamstewka (2010-2017)


Serial, którego finał jest czymś najbardziej wyczekiwanym w ciągu całej przygody z serialem... Nie dlatego, ponieważ jest on kiepski i czekamy tylko i wyłącznie na jego koniec (chociaż niektóre sezony, odcinki mają sporo do życzenia), lecz dlatego ponieważ w końcu wyjaśni się to, co przez wcześniejsze sezony pozostawało tajemnicą... 
Serial opowiada o dziewczynach, które po roku od zaginięcia ich przyjaciółki zaczynają być prześladowane przez tajemnicze "A"





TRZYNAŚCIE POWODÓW (2017-2020)


Serial mający swoich zwolenników jak i przeciwników. Opowiada on historię o Hannah Baker, która popełniając samobójstwo zostawiła po sobie 13 nagrań kaset, w których przedstawia powody czemu to zrobiła. 
Produkcja ta z pewnością nie jest dla każdego, po za tym nie należy ona do tych najłatwiejszych. Wydaję mi się, że po prostu najlepiej go sobie dawkować niż oglądać całość za jednym razem.


PLOTKARA (2007-2012)


Szczerze mówiąc to zastanawiałam się chwile co powiedzieć o tym serialu... Z jednej strony mam z nim całkiem dobre wspomnienia, lecz z drugiej absurd w nim przechodził ludzkie pojęcie. Opowiada on o bogatych nastolatkach zamieszkujących na Upper East Side, których życie komentuje tajemnicza "Plotkara" na swoim blogu. 
Serial z pewnością bardziej dla dziewczyn, a największym jego plusem są kreacje postaci, które naprawdę są całkiem niezłe. Po za tym urocza Blake Lively oraz Leighton Meester. Mogę jeszcze dodać, że my Polacy mamy naprawdę świetne w  nim smaczki.




Póki co to koniec. Teraz może tak odchodząc od tematu seriali... Słyszeliście może o tych zmianach dotyczących gali oscarów? Wywołały one naprawdę dość nieciekawą burzę, co mnie w zasadzie nie dziwi, ponieważ są one naprawdę niedorzeczne... Jaką wy macie opinie na ich temat?





21 komentarzy:

  1. o wszystkich tych serialach duzo slyszalam,ogladalam 13 powodów i naprawde polecam :)

    https://artidotum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobał! Serial na pewno tematyką nie należy do tych łatwych, ale za to ma naprawdę dobre przesłanie.

      Usuń
  2. oglądałam kilka z tych seriali, które wymieniłas, np. 13 powodów, Skam czy The 100 i szczerze mówiąc całkiem mi sie spodobał, każdy jest inny, ale wydaje mi się, że z każdego można coś wyciagnąć poza takim zwykłym 'obejrzeniem';) pozdrawiam!

    http://makeitstyleblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również się zgadzam. Część z nich naprawdę ma całkiem dobre przesłanie, ale czasem warto też obejrzeć takie, które mają na celu jedyne co to odmóżdżyć. :)

      Usuń
  3. Żadnego nie oglądałam także mam co nadrabiać :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam tylko Plotkarę i uwielbiam ten serial. Rzeczywiście jest w nim dużo odniesień do Polski. Najlepsze jak Dorota mówiła po polsku lub Blair wtrącała jakieś słowa.
    Pozdrawiam.
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjj tak! Rozmówki Doroty w języku polskim to była jedna z najlepszych rzeczy w tym serialu!

      Usuń
  5. Właśnie jestem w trakcie oglądania drugiego sezonu riverdale - zakochałam się w tym serialu! Od siebie najmocniej polecam pretty little liars, mój zdecydowany ulubieniec!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć! Pll u mnie już skończone :)

      Usuń
  6. O 50% z nich słyszałam, 3 nawet sama oglądałam :)


    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu obejrzeć 13 powodów ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. plotkara !!! :D CUDO! a 13 powodów własnie skonczylam 2 sezon :D fajny!

    OdpowiedzUsuń
  9. O wszystkich słyszałam i wielkość również oglądałam. Z twoich propozycji bardzo dobrze wspominam serial Faking it, którego pokochałam za prostą i śmieszna fabułę. Pierwszy serial czyli Runaways najbardziej mnie zaciekawił bo wcześniej o nim nie słyszałam a wydaje sie być bardzo ciekawy. Jak tylko nadrobię moje zaległe seriale z ciekawością go obejrzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Runaways to jest moja tegoroczna perełka! Zdecydowanie godna polecenia! :D
      A jeżeli chodzi o zaległe seriale... No cóż... Stale borykam się z tym samym problemem

      Usuń
  10. Najlepsze z listy: THE 100 i Riverdale

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zachęcam do obejrzenia pozostałych! :D

      Usuń