piątek, 24 kwietnia 2020

FILMOWE POLECENIA NA CZAS WOLNY #1

FILMOWE POLECENIA NA CZAS WOLNY

W tym trudnym dla nas wszystkich okresie powoli zaczynają kończyć się pomysły jak spożytkować czas wolny. Przygotowałam dla was listę filmów, które tematycznie są od siebie bardzo różne, dlatego liczę na to że każdy z was znajdzie sobie coś dla siebie. 



Interstellar (2014) - Rzadko o tym mówię, ale jest  on jednym z moich ukochanych filmów. Trafiłam na niego już jakiś czas temu i w ogóle się nie zawiodłam. Mam wrażenie, że dopracowane jest tutaj praktycznie wszystko. Opowiada on o czasach, kiedy poprzez tragiczne zmiany klimatyczne ludzkość musi zacząć szukać nowego domu, ponieważ ziemia przestaje nadawać się do życia. Obsadę oraz efekty specjalne do dziś mam w głowie. Mimo długości filmu (trwa prawie 3 godziny) zleciał mi on niesamowicie szybko.



Zaginiona dziewczyna (2014) - Film obejrzałam stosunkowo niedawno, pojawił się on nawet w podsumowaniach. Nie będę bardzo się rozdrabniać - kocham kino Davida Finchera i to w jaki sposób robi on filmy. Fabuła tutaj skupia się na Nicku, który w momencie powrotu do domu orientuję się, że najprawdopodobniej doszło do włamania. Wstrząśnięty nigdzie nie może odnaleźć swojej żony. Bardzo dobra historia z równie dobrym aktorstwem. Dawno mnie nic, aż tak bardzo nie wciągnęło jak to.

Filmowe podsumowanie w którym film się pojawił: https://vebth.blogspot.com/2020/03/filmowe-podsumowanie-styczen-luty-2020.html


Millerowie (2013) - Muszę koniecznie zrobić re-watch tego filmu. Oglądałam go w zasadzie parę lat temu, ale przysięgam to jest jedna z najlepszych komedii jakie widziałam. Fabularnie film jest bardzo prosty. Diler, aby bezpiecznie i dla niepoznaki przewieźć towar wybiera się na wycieczkę wraz z swoja nieprawdziwą rodziną. Dosłownie każdy z nich swoją rolę odegrał rewelacyjnie. Czułam się jakbym rzeczywiście miała przed sobą autentycznych bohaterów. Humor też bardzo wpadł wtedy w moje gusta, dlatego większość żartów kończyła się u mnie wybuchem śmiechu.



Nieznajomi (2019) - Możliwe, że większość osób słyszała o oryginalnej włoskiej wersji tej historii czyli "Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie". Obydwie są mi dość bliskie, ponieważ uważam że ten polskich twórców również ma swój urok. Film skupia się na kolacji, która zostaje zorganizowana przez jedną z par dla swojej grupy znajomych. Właśnie tam wpadają na pomysł, aby zagrać w pewną grę. Polega ona na tym, żeby położyć wszystkie telefony na stół i odczytywać na głos przychodzące wiadomości. Przyznajcie, czy to już nie jest intrygujące i ciekawe? Sam film oglądało się dość szybko i jak najbardziej przyjemnie.



Fatamorgana (2018) - Film tym razem hiszpański, który dawno temu polecił mi mój znajomy. Nie ukrywam, że moja miłość do produkcji tego kraju zdecydowanie się jeszcze bardziej przez ten film pogłębiła. Opowiada ona o Verze, która podczas trwania burzy nawiązuje kontakt z młodym chłopakiem, który zginął wiele lat temu. Za wszelką cenę próbuje zapobiec wypadkowi, nie zdając sobie sprawy z konsekwencji. Jest na Netflixie, dlatego tym bardziej zachęcam, żeby się z nim zaznajomić, bo naprawdę warto.



Park Jurajski (1993) - W zasadzie nie skupiałabym się tylko na tym filmie, ale na ogólnej serii. Uwielbiam takiego typu filmy, głównie przez rozrywkę jaką mi dostarczają podczas oglądania. Mój mózg się wyłącza, a ja sama pochłaniam się historii. Zapewne większość osób, wie o czym on jest, ale i tak się powtórzę. Skupia się on głównie na parku z sklonowanymi dinozaurami. Niestety, krótko przed otwarciem dochodzi do awarii z którą nasi główni bohaterowie muszą sobie poradzić. 
Osobiście jestem fanką również tej nowszej serii, chociaż ma wiele błędów. Mimo tego jednak bardzo miło mi się ogląda te historie.

Park Jurajski recenzja: https://vebth.blogspot.com/2018/09/park-jurajski-recenzja-14.html
Jurassic World: Upadłe królestwo  recenzja:  https://vebth.blogspot.com/2018/08/jurassic-world-upade-krolestwo.html


Sing (2016) - Jeżeli tak samo jak ja kochacie muzykę, podśpiewywanie najbardziej znanych hitów to ten film jest właśnie dla was. Mam bardzo miłe z nim wspomnienia i fakt, że za rok wyjdzie następna jego część bardzo mnie raduje. Opowiada on o Busterze, który ratując swój teatr przed ruiną postanawia zorganizować konkurs śpiewu. Niezwykle ciepła animacja, która nie tylko ma za zadanie wywołać u nas śmiech.



Baby Driver (2017) - Idąc na ten film z moją koleżanką totalnie nie wiedziałyśmy czego się spodziewać. Poszłyśmy na niego w ciemno nie do końca znając fabułę. Czy żałowałyśmy? Nie. Czy się bawiłyśmy na nim znakomicie? Hell yeah! Głównym bohaterem filmu jest Baby, który działa jako kierowca podczas obrabiania banków. Trzeba przyznać, że jako bohater jest niezwykle intrygujący. Rzadko kiedy się odzywa, a główną rolę w jego życiu odgrywa muzyka. Nie będę ukrywać, że jest ona genialna i skradła całe moje serce. 


Służące (2011) - Wydaję mi się, że film przeznaczony bardziej do płci pięknej. Pokazuje nam on pracę czarnoskórych kobiet jako służących u ludzi z wyższych sfer. Pewnego dnia zaczynająca pracę dziennikarka postanawia spisać ich historie. Jeżeli szukacie filmu z niesamowitym aktorstwem oraz historią to właśnie, to jest ten film. Po nim moje zafascynowanie Chastain oraz uwielbienie do Stone naprawdę się powiększyło. Zresztą trzeba przyznać, że wszystkie panie w tym filmie wykonały kawał dobrej roboty.



Jumanji: Przygoda w dżungli (2017) - Kolejny film nie zmuszający nas do głębszych rozmyśleń, lecz tylko i wyłącznie do dobrej zabawy. Zalecam wyłączyć się podczas seansu, aby nie widzieć parę niedorzeczności, a będziecie bawić się dzięki temu znakomicie! Opowiada on o nastolatkach, którzy przypadkowo podczas odrabiania swojej szkolnej kary zostają wciągnięci do gry.
Teraz pytanie czy to już nie brzmi ciekawie? Każdy z nich przybiera wcześniej wybraną postać, a żeby wrócić do domu muszą stawić wyzwanie wielu niebezpieczeństwom.

Recenzja: https://vebth.blogspot.com/2018/08/jumanji-przygoda-w-dzungli-recenzja-7.html


Tematycznie starałam się dobrać filmy w zasadzie na każdą okazje. Nie chciałam umieszczać samych trudnych w odbiorze, tym bardziej że w zasadzie każdy z nas czasami potrzebuje chwili odpoczynku. Trzeba przyznać, że właśnie w takich chwilach najlepsze są typowo rozrywkowe produkcje. Mam nadzieję, że każdy z was się jakoś teraz trzyma. Przesyłam wam w każdym bądź razie dużo zdrowia i wytrwałości! 

18 komentarzy:

  1. Millerowie bardzo fajny film, oglądałam kilka razy. Również polecam :)
    https://karoladee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jedna z lepszych komedii jakie oglądałam

      Usuń
  2. Dwa pierwsze miałam okazję widzieć już dawno. Bardzo je lubię :) moje wakacje zaczną się dopiero w lipcu, bo w tym roku piszę maturę :)
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki, abyś osiągnęła upragnione wyniki!

      Usuń
  3. Jumanji to klasyk! Nie oglądałam tylko tej drugiej części, muszę się za nią zabrać :)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo! hahaha Mam w planach nadrobić w tym tygodniu, bo pierwsza była naprawdę dobra i odmóżdżająca.

      Usuń
  4. I still haven't seen We Are The Millers! I really want to see it because I like Jennifer Aniston and Emma Roberts.

    Perla Lifestyle Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You should watch it! This movie is really great. Jennifer Aniston acting is brilliant! :D

      Usuń
  5. Milerowie to świetny film, dobrze się na nim bawiłam :D Sing też był bardzo udaną animacją :) Reszty nie znam, więc dziękuję za cudowne propozycje na wieczory filmowe :)
    Pozdrawiam ciepło ♡
    Ayuna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobał, ponieważ również należy on do tych, które bardzo miło mi się oglądało! :)

      Usuń
    2. Przyznam, że rzadko trafiam na komedię, która tak by mi się spodobała i tak zapadła w pamięci :) a oglądałaś może "Duże dzieci"? :) Również fajna komedia :)

      Usuń
    3. Kiedyś z koleżanką uwielbiałam oglądać filmy z udziałem Adama Sandlera w roli głównej, więc "Duże dzieci" dość szybko trafiły na moją listę do obejrzenia :D Obydwie części oglądało mi się naprawdę przyjemnie! Ostatnio niestety dość trudno trafić mi na komedie, której żarty rzeczywiście by mnie bawiły. Aktualnie często łapie się na tym, że śmieszą mnie raczej niedociągnięcia scenarzystów, a w konsekwencji bezmyślne zachowania bohaterów. Chociaż w zasadzie działa to też w drugi sposób i mam ochotę wyłączyć daną produkcję i do niej nie wracać hahahah

      Usuń
  6. Sing oglądałam z chłopakiem i było lepsze niż myślałam hehe

    Życze miłego wieczoru i zapraszam :)
    http://zpolskidopolski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. "Sing" to jest najlepsza bajka jaką w ostatnim czasie widziałam!
    Zapraszam w wolnej chwili, zachęcam do pozostania na dłużej :*
    GABRIELLA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama z niecierpliwością czekam na jej drugą część! :)

      Usuń