piątek, 17 kwietnia 2020

5 Hiszpańskich seriali, które MUSISZ OBEJRZEĆ!

5 Hiszpańskich seriali, które MUSISZ OBEJRZEĆ!

 Biorąc pod uwagę ogrom ostatnich recenzji chyba każdy z was zdawał sobie sprawę, że taki post prędzej czy później powstanie. Hiszpańskie produkcje zdecydowanie mają swój klimat, a ich rynek filmowy naprawdę zaczyna się coraz bardziej rozwijać! Chciałabym w związku z tym przedstawić wam 5 hiszpańskich seriali, które pod pewnymi względami mnie urzekły. Osoby, które mają chęć się zaznajomić z produkcjami tego kraju z pewnością będą mogły znaleźć tutaj coś dla siebie.

Dom z papieru [La casa de papel] (2017-)

Dodawanie tego serialu do tej listy, było tak oczywistym posunięciem, że musiał się on pojawić na pierwszym miejscu. Szczerze mówiąc wątpię, aby ktokolwiek chociaż raz o nim nie słyszał. Sama zaczęłam z nim przygodę od w zasadzie pierwszych części w momencie kiedy nie był jeszcze on, aż tak popularny. Już wtedy polecałam go moim znajomym, którzy powtarzali mi, że był on niesamowity. Opowiada on o grupie ludzi, którzy planują napad na hiszpańską mennice, a pomagać w nim im będzie Profestor- niezwykle inteligentny mężczyzna mający zawsze jakiś plan w zanadrzu. Serial genialny i jak dla mnie idealny, aby rozpocząć swoją przygodę z hiszpańskimi produkcjami. 

Szkoła dla elity [Élite] (2018-)


Już na samym wstępie powiem, żebyście nie sugerowali się pierwszym sezonem. Po skończeniu jego, myśl o premierze drugiego bardzo mnie bolała. Później jednak go zaczęłam i to jak bardzo twórcy się poprawili przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Sam serial opowiada o nastolatkach, którzy uczą się w elitarnej szkole. Dzięki stypendium zostaje przyjęta trójka uczniów, która nie potrafi się odnaleźć w nowym środowisku. Całą historię przeplata wątek opierający się o zamordowaniu jednej z uczennic, a my od początku oglądamy jak do tego doszło. 
Zdecydowanie jest to jedna z moich perełek do której będę ciągle wracać.
Recenzja 1 sezonu: https://vebth.blogspot.com/2018/10/szkoa-dla-elity-recenzja.html
Recenzja 2 sezonu:  https://vebth.blogspot.com/2019/09/szkoa-dla-elity-sezon-2-recenzja.html
Recenzja 3 sezonu: https://vebth.blogspot.com/2020/03/szkoa-dla-elity-sezon-3-recenzja-40.html

Vis A Vis (2015-2019)


Przyznam, że jestem dopiero w trakcie pierwszego sezonu, jednak te już kilkanaście odcinków zdecydowanie podbiło moje serce. Chciałabym powiedzieć, że jest on w stylu Oitnb, ale nie mogę. Kilka początkowych wątków z pewnością jest podobnych, jednak ten serial już komedii nie przypomina. Obydwa bardzo lubię i mam już w planach zabrać się za kolejny więzienny. Opowiada on o Macarenie, która zostaje skazana na 7 lat zostając wrobioną przez swojego byłego chłopaka. Musi szybko nauczyć się zasad tam panujących, ponieważ już w pierwszych dniach zostaje wystawiona na próbę. 


Internat [El Internado] (2007-2010)

Zaczęłam go oglądać w momencie kiedy dalej nie mogłam udźwignąć się po skończeniu Elity. Serial jest naprawdę niebywale dobry. Niestety przez to, że powstał ponad 10lat temu jego efekty specjalne w niektórych momentach naprawdę cierpią. Warto jednak obejrzeć go dla samej fabuły oraz bohaterów. Osobiście go sobie dawkuje i dopiero jestem w trakcie drugiego sezonu. Opowiada on o grupie nastolatków mieszkających w szkole z internatem. Lekko po rozpoczęciu roku szkolnego dowiadują się o zaginięciu jednego z nauczycieli. Szybko orientują się, że nikomu nie mogą tutaj zaufać, dlatego próbują  rozwiązać sprawę na własną rękę.

Telefonistki [Las chicas del cable] (2017-2020)


Przekonała mnie do niego moja znajoma dla której jest on jednym z ulubionych seriali. Wydaję mi się jednak, że przypadnie on do gustu głownie paniom. Jest on niezwykle feministyczny, co jak dla mnie jest najbardziej na plus. Bardzo miło mi jest oglądać tą niesamowitą pomiędzy paniami nimi przyjaźń. Opowiada on o grupie kobiet, które zatrudniają się jako telefonistki. Jak się pewnie można domyślić, napotykają przy swojej pracy masę trudności, które próbują przezwyciężyć. Ponadto mamy tutaj wątki miłosne, które również odgrywają znaczącą rolę w serialu.


Póki co to by było na tyle. Mam nadzieję, że znaleźliście coś ciekawego. Kiedy tylko skończę je wszystkie i znajdę ponownie nowe perełki zapewne zrobię podobny post. Może wy natrafiliście na coś ciekawego i macie ochotę się tym podzielić? Jeżeli tak, koniecznie napiszcie w komentarzach.

2 komentarze:

  1. Do domu z papieru nakłoniły mnie moje przyjaciółki. I choć tak wiele osób go ogląda ja się nie mogę przekonać do niego :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkim się musi podobać. To, że tak wielu osobom przypadł on do gustu, nie oznacza ze Tobie też musi. Nie zniechęcałabym się jednak przez to na pozostałe hiszpańskie produkcje! 😃

      Usuń