czwartek, 9 kwietnia 2020

Seriale oraz filmy PO ANGIELSKU - Od czego zacząć? #1

Seriale oraz filmy PO ANGIELSKU - Od czego zacząć?

Seriale oraz filmy po angielsku to świetna alternatywa dla osób, które chcą udoskonalić swój język lub które nie mają ochoty czekać na tłumaczenie danej produkcji.Stwierdziłam, że dobrym sposobem będzie przygotowanie na ten temat postu w którym postaram się udzielić wam kilku wskazówek oraz rad od czego zacząć.

Na samym początku powiem rzecz oczywistą, ale dla wielu osób wciąż odległą w stosowaniu. W momencie kiedy chcecie zacząć dany serial, skupcie się na jego tematyce. Nie porywajcie się na coś, co jest ponad wasze możliwości. Seriale medyczne, prawnicze są już na naprawdę dużym językowym poziomie. Pamiętam jak sama chciałam zacząć "The crown", czego również nie zalecam, bo język jak się sama później przekonałam do łatwych nie należy. Osobiście polecam zacząć coś z tematyki szkolnej, bądź ogólnie skoncentrowanej na życiu danych ludzi. Przewałkowaliśmy te tematy podczas naszej nauki bardzo dobrze przez co większość słownictwa powinna być nam znana.
W momencie kiedy jednak nie czujecie się na wystarczającym do tego poziomie spróbujcie zacząć od oglądania bajek. Mówię serio. Dzięki temu, że są one przeznaczone dla dzieci, ich słownictwo jest dość proste w zrozumieniu. Kiedy już je opanujecie, wtedy będziecie mogli przenieść się na dojrzalsze produkcje.

Od czego warto zacząć? Przygotowałam dla was kilka propozycji.


TOTAL DRAMA ISLAND


Mam naprawdę ogromnie miłe wspomnienia z tą bajką! W zasadzie nawet nie tak dawno zrobiłam sobie wspólnie z moimi znajomymi re-watch.  Opowiada ona o grupie młodych osób, która postanawia wziąć udział w reality show w którym toczą między sobą walkę, aby wygrać sto tysięcy dolarów. 


ORANGE IS THE NEW BLACK


Kiedyś uwielbiałam oglądać filmy/seriale o tematyce więziennej i tak oto natrafiłam na tą produkcje. Oglądanie jej w oryginale czy nawet z napisami jest niezmiernie ciekawym przeżyciem. Mamy tutaj tyle narodowości przez które u każdego akcent jest kompletnie inny. Uprzedzam tylko, że serial raczej 18+. Główną jego bohaterką jest Piper Chapman, która zostaje skazana na 15 miesięcy więzienia. Przyczyną tego jest zbrodnia, która popełniła wiele lat temu.


FRIENDS


Serial, który w zasadzie kojarzy chyba każdy. Nie wiem czy jest sens go opisywać, ale najprościej mówiąc opowiada o losach sześciorga przyjaciół mieszkających w Nowym Jorku. Nie będę oryginalna mówiąc, że jest to jeden z moich ulubionych seriali. Spowodował on mi tyle radości i dobrych wspomnień, że nawet wracanie do niego sprawia wrażenie, że ogląda się go pierwszy raz. Zdecydowanie oglądanie z jakimkolwiek lektorem zabrałoby całą przyjemność z niego wynikającą. 


HOW I MET YOUR MOTHER


Przez pewien czas ludzie dzielili się na fanów Friends, a fanów HIMYM. Przyznam, oba seriale są naprawdę do siebie podobne. Jednak moim zdaniem pod pewnym względem od siebie różne. Opowiada on o Tedzie, który pewnego dnia decyduje się opowiedzieć swoim dzieciom historie jak poznał ich mamę. Bądźcie jednak świadomi, że ta historia jest cholernie długa, bo trwa prawie 10 sezonów. 



Zdaje sobie sprawę, że lista jest dość uboga. Głównie dlatego, ponieważ chce zrobić z tego serie postów. Wszystkie seriale, które tutaj zamieściłam znajdują się na Netflixie. Chciałam, żeby dostęp do nich był bardzo łatwy, a samo wybieranie napisów angielskich, czy oryginalnego dźwięku również nie sprawiało kłopotu. 

2 komentarze:

  1. I want to check out "orange is the new black". Have heard a lot of people talking about it.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń