poniedziałek, 17 lutego 2020

Marcella sezon 1 - recenzja #36

Marcella sezon 1 - recenzja



Po rewelacyjnym The crown uznałam, że dobrą decyzją będzie sięgnięcie po kolejny serial brytyjski. Tym razem zdecydowałam się na kryminał. Od czasów Mindhuntera dawno tego gatunku nie oglądałam, a fakt że jest on na Netflixie dość ułatwił mi sprawę.

Marcella opowiada nam o tytułowej bohaterce, która jest byłym detektywem. Pewnego dnia dowiaduję się, że morderca którego nie udało jej się schwytać kilkanaście lat wcześniej ponownie zabija. Człowiek charakteryzuję się takimi samymi technikami oraz działaniami jakimi posługiwał się jej sprawca. Uważa, że dzięki swojemu wcześniejszemu doświadczeniu przysłuży się policji, więc postanawia wrócić do pracy.

Podczas pierwszego odcinka nie do końca byłam przekonana co do tego serialu. Nie potrafiłam zrozumieć głównej bohaterki, ani wczuć się w jej rolę. Bałam się również, że historia sama w sobie nie będzie potrafiła mnie zaciekawić. Po obejrzeniu jednak już całego sezonu moje odczucia trochę się zmieniły. Chociaż przyznam, że wciąż nie odnalazłam jakiś głębszych przywiązań do jakiejkolwiek postaci. 

Nie zmienia to jednak faktu, że serial oglądało mi się dość dobrze, a same śledztwo jest dosyć intrygujące. Nie mamy tutaj prostego rozwiązania, a my jako widz odkrywając je bawimy się wyśmienicie. 

Minusem niestety jest to,  że po zakończeniu sezonu wciąż nie uzyskałam odpowiedzi na mnóstwo nurtujących mnie pytań. Żyję jednak nadzieją, że dostanę je w drugim sezonie, który mam zamiar w najbliższym czasie obejrzeć.

Przyznam się, że kiedyś nie lubiłam oglądać brytyjskich seriali. Byłam do nich z niewyjaśnionych przyczyn uprzedzona. Teraz jednak jestem w nich w pełni zakochana. Mają naprawdę niewyobrażalny klimat. Postaram się niedługo ponownie jakiś zacząć.

Sezon 1 Marcelli oceniam 7.5/10. Kiedy oglądam, czytam staram się znajdować bohatera, któremu będę kibicować do samego końca. Tutaj moje stosunki do bohaterów opierały się na tym, że byli mi oni obojętnie lub za nimi nie przepadałam, bo mnie w ogromnym stopniu irytowali. Głównie, dlatego ocena jest taka, a nie inna. 

6 komentarzy:

  1. Ohh a little thriller and mystery. I like it.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego serialu w ogóle o nim nawet nie słyszałam. Lubię takie tajemnicze zarówno filmy jak i seriale więc ten z pewnością obejrzę :) Dziękuję za polecenie!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, sama o nim nigdy nie słyszałam. Dowiedziałam się o jego istnieniu dopiero od mojej koleżanki, która bardzo lubi brytyjskie produkcje :)

      Usuń
  3. Nie słyszałam wcześniej o tym serialu i tak naprawdę rzadko zaglądam na Netflixa.
    Może kiedyś skuszę się obejrzeć, ale na obecny moment nie mam czasu :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Sama zresztą uważam, że przeciętny widz może go sobie na spokojnie odpuścić :)

      Usuń