sobota, 2 listopada 2019

FILMOWE PODSUMOWANIE WRZESIEŃ, PAŹDZIERNIK 2019

FILMOWE PODSUMOWANIE WRZESIEŃ, PAŹDZIERNIK 2019

Jako, że dawno nie opublikowałam żadnego postu postanowiłam, że przedstawię wam filmy, które udało mi się obejrzeć na przełomie września, października. Zdaje sobie sprawę, że jest ich całkiem mało, ale wynika to głównie z mojego harmonogramu dnia i napiętego grafiku. Wydaje mi się jednak, że pomysł z podsumowaniami będzie dobrym urozmaiceniem bloga.


To: Rozdział 2 (2019) - Wrzesień rozpoczęłam premierą drugiej części "To". Musze przyznać, że lekko zawiodłam się na tym filmie. Bardzo go wyczekiwałam, ponieważ pierwsza część pochłonęła mnie całkowicie, a kiedy zauważyłam dobranie obsady do jej kontynuacji byłam jeszcze bardziej podekscytowana. Niestety mam wrażenie, że odeszli trochę od schematów z wcześniejszej części pokazując nam tutaj więcej walk oraz drastycznych scen co niekoniecznie wyszło filmowi na dobre.







(Nie)znajomi(2019)  - Następnym filmem byli (Nie)znajomi, których oczekiwałam zaraz po tym jak zobaczyłam zwiastun. Film jak dla mnie był niesamowity i chociaż dość bardzo podążał włoską wersją to jednak oglądanie jego sprawiało mi olbrzymią przyjemność. Po za tym polscy aktorzy odwalili kawał dobrej roboty wcielając się w swoich bohaterów.









Joker (2019) - Opinie na jego temat głównie są pozytywne, dlatego nie będzie głębszego zaskoczenia kiedy powiem, że również podbił moje serce. To jak Joaquin Phoenix  niesamowicie odegrał rolę tytułowego bohatera jest, wręcz niewyobrażalne. Do tego zdjęcia w filmie również są fantastyczne przez co nie można oderwać wzroku od ekranu. Trzeba jednak zaznaczyć, że film ma dość niezłe podłoże psychologiczne, co pokazuje nam główna postać.








Złe miejsce (2019) - Cóż mogę powiedzieć o tym filmie? Chyba jednym z najlepszych określeń będzie to, że na pewno nie obejrzę go ponownie. Poważnie. To jak bardzo scenariusz tego filmu leżał jest wprost nie do wytłumaczenia... Za każdym razem spoglądałam na moich znajomych zastanawiając się co my właściwie oglądamy. Mam wrażenie, że film raczej wywołuje śmiech z zażenowania, niż jakąkolwiek grozę.




Upiorne opowieści po zmroku (2019) - Film w przeciwieństwie do poprzednika dużo bardziej mnie porwał. Tutaj fabuła jak najbardziej się trzymała, a każdą dalszą scenę oglądałam z ciekawością. Ogólnie wydaje mi się, że sam pomysł z książką, która przewiduje śmierci jest naprawdę całkiem niezły. Może film nie nazwę arcydziełem czy totalnym "must have", ale żeby obejrzeć z czystej przyjemności? Czemu nie.



Parasite (2019) - Przyznam się szczerze, że dość mało oglądałam filmów azjatyckich. Mimo wszystko moje oko przykuł właśnie ten tytuł, z Korei Południowej. Naprawdę bardzo podobała mi się historia jaką porusza ten film, mimo wszystko tak jak było to w poprzednio podanych tytułach nie będę opisywać fabuły. W każdym bądź razie produkcja ta wywołała u mnie naprawdę pozytywne emocje! Cały scenariusz  wypada bardzo dobrze, a aktorstwo tylko jeszcze bardziej udoskonala ten film. Jestem również praktycznie pewna, że będzie on głównym kandydatem do oscara w kategorii "Najlepszy film nieanglojęzyczny".






To byłby już koniec mojego podsumowania. Co mogę powiedzieć? Przeraża mnie to jak ostatnio mało filmów oglądam. Mam nadzieje, że przez dwa następne miesiące uda mi się obejrzeć ich więcej, aby móc się z wami nimi podzielić.

14 komentarzy:

  1. Jestem w klasie maturalnej i ostatnio nie mam czasu na nic innego oprócz czytania wyłącznie lektur. Już robię listę na wakacje! Super!
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasa maturalna potrafi pochłonąć większość wolnego czasu, więc się w ogóle nie dziwie. Mam nadzieję, że jednak uda Ci się znaleźć jakąś wolną chwile na jakąś dobra książkę czy film!

      Usuń
  2. Jedyny film z Twojej listy, który obejrzałam to "Joker". Jeszcze miałam okazję obejrzeć film animowany "Rodzina Adamsów". Czasami lubię obejrzeć takie filmy, żeby móc się pośmiać i odprężyć.

    https://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzinę Adamsów też planowałam. Koniecznie muszę jakoś nadrobić w najbliższym czasie, ponieważ filmy animowane sprawiają mi naprawdę dużą radość podczas oglądania! :D

      Usuń
  3. Tyle nowości, a Ja od lat szczerze pasjonuje się starym kinem! :D Pasowałoby od czasu do czasu obejrzeć coś "teraźniejszego" :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nawet nie miałam w planach oglądać same tegoroczne premiery. Postaram się w następnym podsumowaniu umieścić trochę starszych produkcji :D

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Mój chłopak mi zawsze mówi, że powinnam być krytykiem filmowym haha. Dawno nie obejrzałam tak dobrego filmu jak Joker. Czułam się jakbym oglądała jeden z pierwszych filmów z rodzicami, do którego uwielbiam wracać co jakiś czas nawet teraz. Joker jest wg mnie arcydziełem tego roku.
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joker naprawdę pozamiatał! Sama byłam zdziwiona, że tak dobrze zrobili ten film. Muzyka, zdjęcia, aktorstwo - po prostu coś wspaniałego!

      Usuń
  5. Ze spisu widziałam jedynie (albo aż) Jokera. Po seansie wyszłyśmy z koleżankami dosyć oszołomione, zwłaszcza że chyba każda z nas odwracała wzrok przy krwawych scenach. Film był niesamowicie mocny, ale nie tylko z tego powodu. Bardziej wstrząsnął mną przekaz, który w pełni dotarł do mnie po wyjściu z sali kinowej, kiedy już zostałam sama ze swoimi myślami. Myślę, że to film naprawdę warty obejrzenia!
    Buziaki ❤️
    Mona Bednarska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się zgadzam. Twórcy odwalili kawał roboty i pewnie teraz sami się zachwycają tym, jak wiele widzów doprowadzili do tego stanu, który ty jak i zresztą ja doznałam.

      Usuń
  6. Wrzesieļ to zdecydowanie miesiac seriali! Musze nadrobic i obejrzec 2 czesc TO :)

    http://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie. To jest w zasadzie kolejny czynnik, dlaczego tych filmów jest tak mało :D
      Druga część It niestety gorsza, ale mam nadzieje, że może Tobie akurat się spodoba

      Usuń
  7. Kurcze, nie obejrzałam żadnego filmu z tej listy. Miałam iść do kina na ''Parasite'', bo też byłam ciekawa filmu z azjatycką obsadą.
    Pozdrawiam,
    matiime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parasite koniecznie musisz nadrobić! Film naprawdę genialny. Jeden zdecydowanie z lepszych w tym roku

      Usuń