poniedziałek, 13 stycznia 2020

OSTATNIO PRZECZYTANE #1

OSTATNIO PRZECZYTANE 



Promyczek - Kiedyś szukałam książki, która byłaby odpowiednia na spokojne wieczory. Nastoletni romans to było zdecydowanie to czego chciałam, dlatego w moje ręce po długim szukaniu wpadł "Promyczek". Ogólnie książka jest czymś w rodzaju dziennika? Nowe rozdziały rozpoczynają się od nazwy dnia, miesiąca w których Kate, czyli nasza główna bohaterka opisuję nam swoje przeżycia. Kate dopiero co rozpoczęła swoją przygodę z studiami. Pewnego dnia udała się do kawiarni w której poznaje Kellera. Mężczyzna od razu wpadł jej w oko. Kate również wciąż wspomina swoje wcześniejsze życie jakie miała w Californi oraz swojego dobrego przyjaciela Gusa. Dziewczyna również skrywa pewna tajemnice, tajemnice która zmieniłaby wszystko gdyby tylko wyszła na jaw.

Książka była w porządku, ale nie jestem do niej jakość szczególnie przekonana. Irytowało mnie momentami przesadne używanie niektórych wyrazów, które brzmiały w rozmowie po prostu nienaturalnie. Mimo wszystko ponad 400 stron czytało się dość szybko. Choć nie jestem pewna czy wróciłabym do niej ponownie. Książkę oceniam 5,5/10.




Metro 2033 - Ciężko mi pisać o tej ksiżżce, ponieważ klimat jaki ona posiada jest w prost nie do wyobrażenia. Niestety pierwsze 150stron lekko mi się dłużyło. Bohater wtedy po prostu poruszał się pomiędzy stacjami, poznając nowe osoby. Zazwyczaj przeprowadzał z nimi chwilowe konwersacje i tak przebiegała fabuła. Dopiero po nich jednak zaczęłam coraz bardziej wciągać się w akcje. Zaczęła ona nabierać tempa. Jest to powieść postapokaliptyczna w której ocalali ludzie chowają się w Moskiewskim metrze. Sama historia opowiada nam o Artemie. Mężczyźnie, któremu pozostaje powierzona wielka misja- musi dotrzeć do centrum metra i dostarczyć pewną wiadomość. Brew pozorom przejście tam wcale nie należy do najłatwiejszych. Wszystkie stacje obracają się innymi prawami, a w tunelach wręcz roi się od niebezpieczeństw. Muszę poruszyć jeden dość intrygujący temat - w tej książce nie ma praktycznie w ogóle postaci kobiecych. Zazwyczaj były one tylko tłem do bohaterów. Nie odgrywały żadnej znaczącej roli w fabule. Przyznam, że mnie osobiście nie do końca podobało się to zagranie. Rozumiem, że autor chciał pokazać, że to mężczyźni odgrywają znaczącą rolę w tych czasach. Mimo wszystko jednak nie rozumiem nie umieszczenia w historii jakiejś kobiety, która zamieniłaby z naszym Artemem więcej niż dwa zdania.
Finał całej tej historii był dla mnie czymś naprawdę zaskakująco dobrym. Wzbudzał nie dość, że zaskoczenie to do tego skłaniał do przemyśleń. Naprawdę dobra pozycja do której trzeba mieć jednak cierpliwość, biorąc pod uwagę początkowo rozwijającą się akcje. Książkę oceniam 7,5/10



Tajemna Historia - Przeczytałam ją głównie przez masę pozytywnych opinii i już na starcie powiem, że nie zawiodłam się. Historia opowiada nam o 6 znajomych, którzy wspólnie studiują filologie klasyczną. Już na pierwszej stronie dowiadujemy się, że jeden z uczniów zostaje zamordowany. Nie wiemy tylko jak oraz dlaczego ktoś go zabił. Dowiadujemy się tego dopiero na przestrzeni kolejnych stron. 
Dawno nie miałam styczności z tak dobrze napisaną książką. Poważnie. Styl pisania autorki jest naprawdę dobry, a jednocześnie bardzo przyjemny. Sama historia wciąga, a mi osobiście udało się ją przeczytać dość szybko. Czytałam jednak na goodreads, że niektórzy porzucili tą książkę w połowie. Wydaje mi się, że dlatego ponieważ ekscytacja finałem mogła trochę już opaść. Mnie osobiście jednak bohaterzy na tyle zaintrygowali, że byłam ciekawa jak historia się dalej potoczy. Dobrze jest również zwrócić uwagę na ich osobowości, które na przestrzeni stron się zmieniają. Jak dla mnie książka naprawdę świetna i z pewnością wrócę za jakiś czas ponownie do jej lektury. Ciekawa jestem jakie wtedy bym miała przemyślenia na jej temat. Książkę oceniam 10/10


Stwierdziłam, że na bloga również będę wrzucała moje opinie na temat książek. Ostatnio w wolnym czasie lubię się zabierać do jakiejś lektury, dlatego stwierdziłam, że będzie to również dobry pomysł na urozmaicenie bloga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz