czwartek, 14 maja 2020

TBR NA 2020 I KSIĄŻKI, KTÓRE CHCE PRZECZYTAĆ W 2020

TBR NA 2020 I KSIĄŻKI, KTÓRE CHCE PRZECZYTAĆ W 2020

Zdaje sobie sprawę, że taki post powinien powstać co najmniej 5 miesięcy temu. Powiem tyle... Lepiej późno niż wcale! Zapraszam was do zapoznania się z tytułami, które chciałabym przeczytać w tym roku! 



Główny plan jest taki - sięgnąć po kolejne książki o Wiedźminie. Nie zdajecie sobie sprawy jak dawno temu rozpoczęłam tą serie. Z niewiadomych przyczyn po jakimś czasie ją odłożyłam. Zakochałam się w niej ponownie po obejrzeniu serialu, dlatego planuję trochę bardziej popchać ją do przodu. Słyszałam jednak wiele nieprzychylnych opinii o Chrzcie ognia, chociaż i tak staram się być pozytywnie nastawiona! 
Po za tym chciałabym pogłębić moją miłość do kryminałów.  Od pewnego czasu jestem mega zaintrygowana #10 tomem wielkiej serii o Harrym Hole od Jo Nesbø. Nie chce jednak tej wielkiej serii zaczynać w połowie, dlatego na sam początek wzięłam pierwszym tom.
Dużo pozytywnych opinii słyszałam również o "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet". Ciekawi mnie, który skandynawski autor swoimi  kryminalnymi powieściami bardziej skradnie moje serce.


To nie tak, że nie lubię fantastyki. Baa... Zdecydowana większość tytułów na tej liście to jest fantastyka. Z Bardugo po prostu nigdy nie miałam po drodze, a w tym roku w końcu (mam nadzieje) to się zmieni. Czas Żniw też mi od dłuższego czasu chodzi po głowie, dlatego (głównie przez objętość) postawie sobie na ten rok pierwszą część.


Dalej Bardugo... Sytuacja tutaj jest jednak trochę inna, bo zaczęłam od Szóstki Wron totalnie nie ogarniając świata Griszów, ale póki co mi się podoba! O Cinder i Scarlet nawet nie ma co się rozpisywać. Uwielbiam wszystkiego rodzaju retellingi baśni, dlatego koniecznie muszę je przeczytać. 


Wszyscy fani Harrego Pottera mogą się teraz na mnie obrazić. Przeczytałam pierwszą część - mega mi się podobała. Nie wiem czemu przestałam kontynuować... Po za tym chciałabym przeczytać coś w tym roku od Gaimana i w końcu dowiedzieć czy Schwab mnie tak samo zachwyci jak wszystkich innych.


Wojny makowej zaczynałam być ciekawa od momentu całego szumu wokół niej. Mam nadzieję, że uda mi się ją w tym roku przeczytać. Dołożyłam dodatkowo do listy jeden klasyk, aby nie składała się ona tylko z fantastyki i czasami kryminału. Po za tym "Pozwól mi wrócić", które już od ponad roku stoi nieprzeczytane na półce. Chciałabym również zacząć tą długą serię od Tess Gerritsen, dlatego mam nadzieję, że pierwsza część mi się spodoba.

6 komentarzy:

  1. Znam tylko HP i Gwiezdny Pył coś kojarzę, ale nie jestem pewna czy kojarzę z lekcji fizyki, czy gdzies słyszałam ten tytuł xD Zadnej z tych książek niestety nie czytałam :(

    Pozdrawiam!
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Harry Potter jest już zdecydowanie tym tytułem, który jest znany na światową skalę. Głównie dlatego mam potrzebę przeczytania go w końcu do końca

      Usuń
  2. Nice post and great collection

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że tych książek troszczkę jest. Mam nadzieje, że uda ci się przeczytać je wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie 20! Zobaczymy jak to w praktyce wyjdzie, ale póki co ambicje mam wielkie hahah

      Usuń