piątek, 2 października 2020

25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy - recenzja #57

 25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy- recenzja

Przyznajmy szczerze - Czy istnieje na tym świecie choć jedna osoba, która się tym filmem w ogóle nawet nie zainteresowała? Hmm? Chociaż jedna? 
Prawda jest taka, że każdy z nas czekał na przedstawienie tej oszałamiającej historii. Osoby, które o niej wcześniej jakimś sposobem nie słyszały, zazwyczaj próbowały się w późniejszym czasie z nią zapoznać.

Film skupia się na sprawie Tomasza Komendy, który niesłusznie zostaje skazany na karę 25 lat pozbawienia wolności. Produkcja w dobry oraz niebanalny sposób pokazuje koszmar, którego Komenda doświadczał przez 18 lat spędzonych w więzieniu.

Słyszałam dużo opinii mówiących, że film jest mocny. Powtórzę to samo. On jest naprawdę mocny. Nie zliczę ilości razy kiedy przechodziły mnie podczas oglądania dreszcze, a gęsia skórka była, wręcz stałym bywalcem. Nie jesteśmy w stanie uwierzyć, że to co widzimy na ekranie rzeczywiście miało miejsce. 
Ciągle w głowie mam tą niebywałą cisze na sali kinowej i od czasu do czasu pojawiające się uśmiechy na twarzach. Coś niebywałego.
Dodatkowo musze pochwalić sam sposób poskładania tego wszystkiego w jedną całość. Pokazywanie nam przebłysków historii z wcześniejszych lat było naprawdę dobrym rozwiązaniem. Nie dało się tutaj moim zdaniem pogubić. W momencie kiedy mieliśmy jakąś zagwozdkę, szybko zostawała ona rozwikłana, a my stawaliśmy się gotowi na kolejną porcję nowych informacji. 

Poruszmy może jeszcze jedną ważną kwestię, mianowicie casting. Jednym słowem Wow. Nikt, ale to nikt nie zagrałby tej roli lepiej od Piotra Trojana oraz Agaty Kuleszy. To co ta dwójka stworzyła na ekranie było czymś, co na długi czas zostanie mi w pamięci. To właśnie między nimi, były te najbardziej dramatyczne sceny i to właśnie oni, byli w stanie rozegrać je tak dobrze. Odbiegając trochę, powiem że Agata Kulesza z każdym filmem zyskuje coraz więcej w moich oczach jako aktorka. Wiedziałam, że potrafi grać, ale z każdą kolejną produkcją jeszcze bardziej mi to udowadnia. 

Film oceniam 8,5/10. Jeżeli macie możliwość - idźcie na niego. Takie produkcje jak najbardziej powinno się wspierać, ponieważ są stworzone na naprawdę wysokim poziomie, poruszając jednocześnie jedną z najważniejszych spraw ostatnich lat. 

2 komentarze:

  1. Dużo słyszałam na temat tego filmu, ale nie miałam okazji go jeszcze obejrzeć. Szczerze mówiąc też nie znam dokładnie historii Tomka Komendy wiem tylko, że został niesłusznie skazany. Twoja recenzja sprawiła, że jeśli tylko będę miała możliwość z pewnością obejrzę ten film.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też szłam na film znając same suche fakty. Wydaję mi się, że naprawdę warto dopełnić swoją wiedzę chociażby tym filmem, bo zrobiony jest fantastycznie, a sama historia wstrząsająca. Koniecznie nadrób jak będziesz miała możliwość! :)

      Usuń