niedziela, 16 września 2018

Sama przeciw wszystkim- recenzja #17

Sama przeciw wszystkim- recenzja


Tym razem, odrywając się od tegorocznych premier. Chciałabym się z wami podzielić moją recenzją o filmie, którego w zasadzie nigdy w planach nie miałam obejrzeć. Czemu? Sama nawet nie jestem w stanie powiedzieć. Jego tematyka sama w sobie jest bardzo interesująca, a na te czasy, wręcz nawet trochę kontrowersyjna. Mimo wszystko sposób w jaki poprowadzono tę historie jest genialny, a co poniektóre dialogi w nim, są wręcz poezją  dla naszych uszu. Mówię poważnie. To jak wszystkie kwestie bohaterów są przemyślane, w szczególności w późniejszej fazie filmu, jest nie do pomyślenia.


Opowiada on o Madeline Elizabeth Sloane, która z zawodu jest lobbystka. Pewnego dnia dostaję zlecenie namawiać kobiety do zakupu broni, bo akurat u tej płci sprzedawanie ich nie przynosi, aż takich zysków jak powinno. Ku zaskoczeniu wszystkich kobieta wyśmiewa ten pomysł. Ponadto zmienia totalnie wcześniejszą stronę, zostając przy tym konkurentem swoich poprzednich pracodawców. W pewnym momencie wypowiada ona wręcz wojnę producentom broni co szybko odbywa się ogromnym echem wobec prasy oraz telewizji. Już od początku jest świadoma, że za te wszystkie podjęte decyzje, będzie musiała ponieść niewyobrażalną cenę jak i konsekwencje.



Na początku filmu miałam mieszane uczucia. Nie byłam do końca pewna, czy ten film jest dla mnie. W zasadzie, jeżeli mam być szczera początkowo zainteresowałam się nim tylko i wyłącznie ze względu na Jessice Chastain, która w filmie gra główną rolę. Zresztą kobieta zagrała niesamowicie. Nie wiem czemu nie wróciła do domu z złotym globem, lecz tylko i wyłącznie z jego nominacją. Ogólnie dziwie się czemu nie dostała nawet tej głupiej nominacji do oscara, bo to zdecydowanie jedna z jej najlepszych ról.

Sam film w pewnym momencie nas zaczarowuję i wciąga do tego świata. Pełno zaskakujących sytuacji oraz dobrze poprowadzony scenariusz, aż nas pochłania swoją historią.

Musze przyznać, że główna bohaterka jest naprawdę chyba największym atutem filmu. To w jaki sposób została ona rozpisana jest naprawdę genialne. Twórcy pokazują nam silną, niezależną kobietę, której kibicujemy, wręcz od początkowej fazy filmu. Jest to coś niesamowitego, to jakie wzbudza ona w nas emocje. Osobiście często mam problem z żeńskimi postaciami i chociaż na pierwszy rzut oka tego nie widać, to jednak jestem w stosunku nich dość bardzo rygorystyczna. Sama nie wiem z czym to jest związane, ale zauważyłam, że zresztą twórcy filmów czy książek uwielbiają dawać nam jakieś zagubione duszyczki, które przez połowę historii nie potrafią podjąć nawet tych banalnych decyzji. Tutaj tego nie ma. Mamy zdecydowaną, pewną siebie kobietę, która była dla mnie naprawdę świetnym oderwaniem od tego co starają się nam dawać inni twórcy. Może to zabrzmieć trochę głupkowato, ale słuchając kolejne to zadnie wypowiadane z jej ust cisnęła mi się wręcz ciągle myśl "Cholera jak ja bym chciała być kiedyś tak zdecydowaną, zdeterminowaną kobietą jak ona!"



"Lobbing to sztuka przewidywania. Wyprzedzania ruchów przeciwników i opracowywania środków zaradczych. Zwycięzca jest o krok przed przeciwnikiem. I wyciąga asa z rękawa, gdy tylko on wyciągnie swojego. Chodzi o to, żebyś to ty ich zaskoczyła. A nie oni Ciebie."

Film oceniam 8,5/10 Jak dla mnie GENIALNY! Jessica odwaliła kawał świetnej roboty. Żałuje tylko, że nie została ona, aż tak wynagrodzona, bo to co robiła w tym filmie jest, wręcz fenomenalne.



Podstawowe informacje:



Sama przeciw wszystkim
(2016)

Czas trwania: 2godz. 12min.
Reżyseria: John Madden
Scenariusz: Jonathan Perera

Produkcja: Francja, USA

12 komentarzy:

  1. Zaciekawił mnie ten film, może nawet dzisiaj go obejrzę :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Obejrzę ten film, głównie ze względu na aktorkę.
    pozdrawiam, mvrtyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jessica również była moim powodem, dzięki któremu film obejrzałam. Kobieta wykazała się w nim niesamowicie.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę intrygujący, a dla mnie był fantastycznym oderwaniem od obejrzalnych w ostatnim czasie młodzieżówek :P

      Usuń
  4. Wow, podziwiam ile filmów oglądasz! Co chwilę nowa recenzja u Ciebie :) Nie oglądałam ale zapowiada się mega ciekawie! Skuszę się z pewnością!

    http://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Szczerze mówiąc to już powoli zaczynam nie wyrabiać ;D Powracając do bloga usiłowałam zrobić trochę postów na zapas, aby uniknąć kryzysu jaki był rok temu. Całkiem w porzadku mi to wychodzi, a taki komentarz jak twój daje mi jeszcze więcej motywacji!

      W każdym bądź razie film jest jak dla mnie genialny i chociaż na początku możesz mieć wątpliwości, czy jest on rzeczywiscie dla Ciebie, to jednak z każda minutą coraz bardziej Cię on pochłania! ;D Produkcja warta uwagi, chociażby nawet dla głównej bohaterki, ponieważ to co ona wyprawia na ekranie jest niesamowite! :)

      Usuń
  5. It sounds nice. Will definitely watch.
    Have a look at my new store: Custom Tailored Suits Online http://www.americancustomtailor.com/best-bespoke-suits-for-men.html Custom Tailored Suits Online
    We are located at Bellevue, USA.
    Our phone number is (425)365-1678

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pierwszy rzut oka ta tematyka też nie jest raczej dla mnie ale nie skreślam z góry tego filmu. Przyznam, że sama fabuła bardzo mnie zaciekawiła, gdyż jest to inny film jakie zwykle oglądam :)
    https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam, że tematycznie film nie jest dla mnie. Całe szczęście po kilkunastu minutach seansu zmieniłam zdanie :D

      Usuń