czwartek, 12 marca 2020

OSTATNIO PRZECZYTANE #2

OSTATNIO PRZECZYTANE

Opowieść podręcznej, Gra o Tron, Wiedźmin: Czas pogardy

Ponownie wracam do was z serią książkową. Staram się troszkę więcej czytać, dlatego miło mi jest dzielić się z wami moimi ukończonymi pozycjami. 


Opowieść podręcznej (Margaret Atwood) Od samego początku wiedziałam, że lektura tego nie będzie łatwa. Mimo tego bardzo interesował mnie jej temat i to zadecydowało o przeczytaniu jej. Opowiada nam ona o tytułowej podręcznej. Podręczna,  to tytuł jakim obarczone są kobiety, których jedynym zadaniem jest rodzenie dzieci dla wyższych społecznie par, które nie mogą ich mieć. 
Przyznam, że dość trudno czytało mi się tą książkę. Nie chodzi tutaj już nawet o sam temat, tylko bardziej o sposób w jaki jest napisana. Początkowo w ogóle nie mogłam przyzwyczaić się do stylu autorki. Późniejsze zastrzeżenia miałam do powolnej rozgrywającej się akcji oraz samej bohaterki. Zdaję sobie sprawę, że Freda w swoim życiu przeżyła wiele. Jednak przez jej charakter, jej losy były mi trochę obojętne.  Pierwsza połowa książki składała się również z suchych faktów, które próbowały bardziej przybliżyć nam co się dzieję. Takie zagranie jest jak najbardziej w porządku! Chociaż wydaje mi się, że gorsze w skutkach w momencie kiedy książka liczy tylko ponad 300 stron. Pozycje takie jak ta z pewnością są potrzebne. Wiem, że do innych osób może z pewnością ona trafić. Do mnie niestety nie trafiła i ciągle się zastanawiam czy zabierać się za jej kontynuację.
Książkę oceniam 6,5/10


Gra o tron (George R.R. Martin) - Wciągnęłam się ostatnio  w fantastykę. Zobaczyć to możecie tutaj, w kolejnym podanym tytule oraz w przyszłym poście. 
To było moje drugie podejście w przeczytaniu tej książki.  Za pierwszym razem oczarowana serialem chciałam jeszcze bardziej zagłębić się w tą historie. Nie udało mi się niestety dotrwać do samego końca. Nawet już nie pamiętam przyczyny czemu ją porzuciłam.
Teraz już jednak po zapomnieniu kilku wątków z serialu, zdecydowałam się zacząć od nowa. 
Wydaje mi się, że chyba każdy z was słyszał o tej historii. Jeżeli nie, spróbuje wam choć trochę ją przybliżyć. Opowiada nam ona o tytułowej walce o tron. Intrygach, tajemnicach, które mają na celu zdobyć władzę nad wszystkimi siedmioma królestwami. Trudno mi jest opisać co tam się dzieję, bo dzieję się naprawdę wiele. Rozdziały przypisane są do danego bohatera. Pozwalają nam one bardziej ich sobie przybliżyć oraz poznać. Bardzo spodobał mi się taki sposób przedstawienia historii. Dawno się z czymś takim nie spotkałam. Sam język jest prosty, bardzo łatwy w zrozumieniu. Po za tym mimo tak dużej ilości stron, przez ciągłą akcję, czyta się to bardzo szybko. Jedynym moim problemem były wiadome rozwiązania wątków. Serial idealnie odwzorował pierwszą część przez co te ważniejsze plot twisty znałam na pamięć. Nie jest to jednak wina książki, tylko już moja. 
Książkę oceniam 9/10 


Wiedźmin: Czas pogardy (Andrzej Sapkowski) - W Wiedźminie zakochana byłam już lata temu. Zaczynając od gier, kończąc na Ostatnim życzeniu i krwi elfów. Później dorwałam się do serialu i zdecydowałam, że to dobry moment wrócić do tej wspaniałej historii. Nie myliłam się. Nie będę tutaj zagłębiać się w fabułę, bo musiałabym zdradzić wydarzenia z poprzednich tomów. W każdym razie już od pierwszych stron pozycja ta wciąga niesamowicie. Rozdział trzeci z pewnością zostanie mi na długo w pamięci. Troszkę w późniejszej części mniej mi się podobały wątki polityczne. Zakończenie jednak już było jak najbardziej w porządku, zachęcające nas do przeczytania kolejnej części. Przyznam jednak, że Krew elfów podobała mi się troszeczkę bardziej. Nawiasem mówiąc kocham przedstawione tutaj efy. Cały czas tylko wyczekuję z nimi wątków. Z pewnością w niedalekim czasie zabiorę się za następny tom.
Książkę oceniam: 7/10 


2 komentarze: